SHIPPING AND RETURNS

Kan ik één of meerdere producten retourneren?

Je kan steeds (een deel van) jouw bestelling retourneren binnen de vooropgesteld termijn. We willen je wel vragen om de producten ongebruikt en in de originele verpakking terug te sturen. De consument kan conform artikel VI.49 van het Wetboek van economisch recht kiezen op welke wijze hij Rewind Design ervan op de hoogte brengt dat hij de overeenkomst wil herroepen, zolang deze mededeling ondubbelzinnig is (via e-mail, post, telefonisch, via het retourformulier,…).

Als je jouw volledige bestelling terugstuurt binnen 14 dagen en zo gebruik maakt van je wettelijk herroepingsrecht, dan vergoeden wij ook de eventuele verzendkosten van de originele bestelling.

Wat kan ik niet retourneren?

We kunnen helaas niet alle retours accepteren. De volgende retourzendingen vormen conform artikel VI.53, 4° van het Wetboek van economisch recht een uitzondering op het herroepingsrecht en kunnen niet door de consument geretourneerd worden.

  • Snelverkoop artikelen met korting die snel bederven of slechts beperkt houdbaar zijn.

 

Hoe kan ik producten retourneren?

Retourneren doe je in enkele eenvoudige stappen.

  • Vul je retourformulier in en vermeld je bestelnummer en producten die je wilt retourneren.
  • Gebruik een geschikte kartonnen doos om je producten in terug te sturen.
  • Steek jouw producten samen met het retourformulier in de doos. 
  • Plak het retouretiket niet rechtstreeks op de originele verpakking maar op de doos.
  • Lever het pakketje af aan een postkantoor of postpunt naar keuze.
  • Houd je tracking code bij zodat we dit makkelijk kunnen opvolgen!

 

Hoeveel tijd heb ik om te retourneren?

Als je jouw volledige bestelling binnen de 2 termijnen van 14 dagen na ontvangst retourneert en dus gebruik maakt van je wettelijke herroepingsrecht  vergoeden wij ook de verzendkosten van de originele bestelling. Je hebt 14 kalenderdagen om je retour te melden en na die 14 dagen nog 14 dagen tijd  om alles naar ons terug te verzenden. 

Als je slechts een deel van je bestelling retourneert of later na het verstrijken van de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen, worden enkel de teruggestuurde producten terugbetaald.

 

Wanneer krijg ik mijn retour terugbetaald?

Binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de ongeopende teruggestuurde producten zullen wij de aankoopprijs aan de klant terugbetalen (artikel VI.50, §1 van het Wetboek van economisch recht).

Indien de consument een artikel beschadigd, onvolledig, bevuild zou terugsturen, kan Rewind Design aanspraak maken op een schadevergoeding die overeenstemt met de waardevermindering die het goed ondergaan heeft (zie artikel VI.51, §2 van het Wetboek van economisch recht). Deze waardevermindering wordt steeds geval per geval bekeken en berekend.

Wat als mijn product beschadigd of verkeerd is?

We doen ons best en zorgen er zo goed mogelijk voor om jouw bestelling in perfecte staat op te sturen. Er kan wel af en toe iets verkeerds lopen. Wanneer een verkeerd artikel wordt geleverd of het artikel beschadigd is, is de wettelijke garantie van toepassing. Als je het verkeerde product hebt ontvangen of als één van de items in jouw bestelling defect is, neem dan onmiddellijk contact op met onze klantendienst en we zullen zo snel mogelijk een oplossing vinden. In dit geval is de terugzending uiteraard op onze kosten.

Opgelet: Gelieve het defect of de foute levering zo spoedig mogelijk te melden. De maximum wettelijke termijn is 2 maanden vanaf het vaststellen van het gebrek om Rewind Design op de hoogte te brengen van dit gebrek.

De Europese Commissie biedt aan consumenten een online platform aan voor alternatieve geschillenbeslechting: http://ec.europa.eu/odr/. Via dit platform kunnen consumenten hun geschil met betrekking tot een online bestelling afhandelen buiten en zonder tussenkomst van een rechtbank.